Onlangs heeft Hospice de Populier in Bakel wederom het PREZO keurmerk behaald; het hoogst haalbare kwaliteitskeurmerk binnen de hospicezorg.
PREZO focust niet op protocollen, systemen of richtlijnen, maar kijkt in de éérste plaats naar de prestaties die zorgprofessionals leveren en het daadwerkelijke resultaat van de zorgverlening aan de gasten. Vandaar de naam: PREstaties in de ZOrg. Centraal binnen PREZO Hospicezorg staat de wereld van de zorgvrager, en diens naasten. Hoe beleven zij hun situatie fysiek, psychisch, sociaal en spiritueel? Welke specifieke behoeftes hebben zij in de stervensfase? En welke waarden zijn voor hen belangrijk?
Gedurende een dag zijn op diverse vlakken audits gedaan en naar aanleiding daarvan is een rapport geschreven. Het team laat weten dat het een uitgebreid rapport is met daarin lovende woorden en complimenten. “Een mooie bevestiging dat we nog steeds op de goede weg zijn. Tegelijkertijd is het geen reden om achterover te leunen. Kwaliteit leveren is een continu verbeterproces, wat altijd onze aandacht heeft, en we hebben nog veel dromen en ideeën die we waar willen maken!”