Cookie policy

de Zorgboog gebruikt cookies om bijvoorbeeld de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat u relevante advertenties te zien krijgt. Als u meer wilt weten over deze cookies ga dan naar zorgboog.nl/cookies. Bij akkoord op deze cookie policy geeft u de Zorgboog toestemming voor het gebruik van optimale cookies op onze websites. Klik op “Instellingen aanpassen” om uw voorkeuren te wijzigen.

Cookies accepteren Instellingen aanpassen
phone icon

De Zorgboog trots op behalen ISO kwaliteitscertificaat

05 juli 2016

De Zorgboog heeft in juni 2016 het kwaliteitscertificaat volgens de ISO 9001 behaald. Dé manier om zichtbaar te maken dat de zaken intern goed op orde zijn en de cliënt centraal staat.

bewoner en medewerkster de Zorgboog

De Zorgboog heeft in juni 2016 het kwaliteitscertificaat volgens de ISO 9001 behaald. "Hiermee is bevestigd dat het leveren van goede en verantwoorde zorg aan onze cliënten vanzelfsprekend is binnen ons dagelijks werk", zegt Henri Plagge, voorzitter raad van bestuur. "We zijn trots op dit gezamenlijke resultaat!" De zorgorganisatie is dit  jaar  van het HKZ-systeem, waar ze ook een certificaat voor had, overgestapt naar de ISO-normering.

Zaken goed geregeld
Certificering is voor een zorgorganisatie dé manier om zichtbaar te maken dat het de zaken intern goed op orde heeft, de cliënt centraal stelt en systematisch werkt aan verbetering van het aanbod van de zorg- en dienstverlening. De ISO-certificering bestaat uit verschillende onderdelen, waarbij een onafhankelijke partij vaststelt of het kwaliteitssysteem aan alle eisen voldoet.

Relatie tussen kwaliteit en cliënt
Certificeringsorganisatie Certiked is lovend over de wijze waarop de Zorgboog werkt aan een samenhangend kwaliteitssysteem. De auditoren kwamen in gesprekken en door mee te lopen op de werkvloer veel te weten. Henri Plagge: "Zowel de auditoren als de medewerkers hebben dit als prettig en ontspannen ervaren. De auditoren keken onder meer of wij als organisatie helder zijn naar cliënten over wat we kunnen bieden, of we die beloftes nakomen en of de cliënt zijn eigen regie kan bepalen. ISO 9001 legt namelijk een duidelijke relatie tussen het kwaliteitssysteem van een organisatie en de betekenis ervan voor de cliënt. Hierdoor is het mogelijk om aan te sluiten bij de professionaliteit en het vakmanschap van onze medewerkers, in plaats van alles te willen voorschrijven in beleidsnotities en protocollen. Het kwaliteitssysteem is zo weer een hulpmiddel en geen doel op zich." 

Continu verbeteren
De Zorgboog ziet de certificering zeker niet als een eindpunt, maar als een tussenstop voor de verdere verbetering van de zorg- dienstverlening. "Er zijn altijd zaken die nog beter kunnen en we willen continu blijven verbeteren. Het behalen van het certificaat is daarin natuurlijk wel een belangrijke mijlpaal. Wij zijn trots op deze gezamenlijke prestatie en bedanken alle medewerkers en vrijwilligers die hieraan dagelijks een bijdrage leveren!