Bij de Zorgboog werken we continu aan verbetering van de kwaliteit van zorg en dienstverlening. Daarin laten we ons voor een belangrijk deel leiden door de ervaring van cliënten. Door te vragen wat zij ervaren en belangrijk vinden, blijven wij leren en kunnen we onze dienstverlening verbeteren.
Cliënttevredenheid is een belangrijk onderwerp in gesprekken tussen medewerkers en cliënten. We doen ook regelmatig onderzoek naar cliënttevredenheid. Hiervoor gebruiken we verschillende instrumenten. De resultaten worden op verschillende niveaus beschikbaar gesteld en besproken. Verbeteracties leggen we vast in ons kwaliteitssysteem.
Zorg en verblijf (Wlz)
Voor cliënten Zorg en verblijf maken we gebruik van Zorgkaart Nederland. Op zorgkaartnederland.nl staan waarderingen over de zorg- en dienstverlening van de hele organisatie. Het is daarbij mogelijk om per locatie de waarderingen te lezen en het rapportcijfer te bekijken. In 2023 zijn 101 nieuwe waarderingen ingevuld op Zorgkaart Nederland, met een gemiddeld rapportcijfer van 8,9.
Wijkzorg en wijkverpleging
Voor cliënten wijkzorg en wijkverpleging maken we gebruik van de landelijke afgestemde PREM vragenlijst. Hieraan hebben in 2023 356 cliënten deelgenomen. De gemiddelde waardering was een 9,2. De NPS score (in welke mate zou u de Zorgboog aanbevelen bij andere mensen met dezelfde aandoening of gezondheidsklacht) is opnieuw gestegen naar 91,9. In 2022 was dit 89,9. Alle actuele scores zijn te vinden in ons PREM-dashboard.
Geriatrische revalidatie
Voor cliënten geriatrische revalidatie verzamelen we cliëntervaringen via een vragenlijst in Enalyzer. In 2023 hebben 411 cliënten de vragenlijst ingevuld. De gemiddelde waardering was een 8,4 en de NPS score, de aanbevelingsvraag, was 80,0.
Kraamzorg
Voor Kraamzorg-cliënten maken wij gebruik van een vragenlijst in Kraamkompas. In 2023 namen 986 cliënten deel aan deze enquête. Het gemiddelde cijfer voor de kraamverzorgende was een 9,1 en voor de organisatie een 8,7. De NPS score (aanbevelingsvraag) was 99,1.